2014. június 25., szerda

Top 5 disztópia - szerintem

Az egyik kedvenc műfajom a disztópia. Szerencsére az írók egyre többet írnak ezzel kapcsolatban, ezért egyre több kiváló könyv jelenik meg, amelyek általában nagyon sikeresek is. De először is, a disztópia fogalma:

Röviden: elképzelt negatív jövőkép

Hosszabban: disztópia vagy antiutópia egy társadalom víziója, mely ellentétes az utópiával. Gyakran negatív jövőképet mutat. A disztopikus társadalmakban gyakran az életkörülmények nyomorúságosak, a szenvedés, a szegénység, az elnyomás, az erőszak, járványok és szennyeződések jellemzik. ( az utópia ugye az ellentettje, boldog jövőkép)


És akkor itt vannak a kedvenceim:

#5. helyezett:
Veronica Roth - Beavatott trilógia
Habár a lázadó kicsit visszavett az "erejéből", engem az első rész levett a lábamról. Aztán utána jött a film, ami még inkább megdobta a rajongásomat a sorozat iránt.



#4. helyezett:
Susan Ee - Penryn & the end of the days
Az angelfallba úgy kezdtem bele, hogy biztos megint egy jó-angyalos sztorit fogok olvasni. Kétség sem fér hozzá, hogy fantasztikus könyv, és örülök, hogy megmutatta az írónő az angyalok árnyoldalát is. 


#3. helyezett:
Kiera Cass - Párválasztó tilógia
Az egész sorozat olyan varázslatos. Itt van nekünk egy szerelmi szál, és egy párkeresés, de emellett komolyabb dolgokkal is foglalkozik a könyv. a kasztokkal, az elnyomással, a jóléttel. Egem megvett az írónő.


#2 helyezett:
Suzanne Collins - Éhezők viadala trilógia

Aki nem ismeri ezt a sorozatot, nem lehet ember. a disztópiák gyöngyszeme, egy fantasztikus sztori, szintén elnyomással, és körzetekkel, és egy diktátorral. Valamint a szembeszállással, és a reménnyel. És sose hagyjon el benneteket a remény!



#1. helyezett:
Marie Lu - Legend trilógia

Nagyon sokat vacilláltam az Éhezők Viadala, és ez a sorozatot között, de végül ez lett az első. Hogy miért? Mert két szemszögből látjuk a történeteket, a megfelelés vizsgája miatt, a betegségek-vírusok miatt, azért, hogy az emberek küzdenek. És, persze a titkok miatt is. Merthogy az van rengeteg. (valamint ne felejtsük ki a beteg társadalmat sem)

Emellett amit én disztópiának is számítanék az a Gyűrűk ura, habár én azt inkább kedvenc fantasyként jegyzem magamnak. 
A másik disztópia sorozat, az Airhead Meg Cabottól, amit szintúgy nagyon szerettem, csak nem fért volna már be a Top 5-be.

És hamarosan készülök elolvasni James Dashner Útvesztő című regényét, amiről már sok jót hallottam, úgyhogy nagy elvárásokkal állok majd az olvasása elé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése