2014. június 26., csütörtök

Leigh Bardugo - Shadow and Bone - Árnyék és csont


Tartalma:

Alina Starkova sosem várt túl sokat az élettől. A határháborúk során elveszítette a szüleit. Árvaként csupán egyvalakire számíthatott. Egy másik kis földönfutóra, Malra, a legjobb barátjára. Ám mostanra már rá sem számíthatott. Mindkettőjüket besorozták hazájuk, Ravka anyácska hadseregébe. A két fiatalnak életveszélyes küldetésre kell indulnia az Árnyzónába. Ezen az iszonyatos helyen a földöntúli sötétség az úr, ahol valósággal hemzsegnek az emberevő szörnyetegek. Amikor támadás éri a katonai konvojukat, mindannyiuk élete veszélybe kerül. Ám Alina ekkor olyan titokzatos erőnek adja tanújelét, amiről mindaddig még ő sem tudott. A csodálatos megmenekülés kiszakítja a hétköznapok világából.. . Meg sem áll a fővárosig, az uralkodó udvaráig, ahol az árva lány is a Grisa testvériség tagja lesz. Vezetőjük, a titokzatos Kom úr úgy véli, Alina az, akire oly régóta vár Ravka sokat szenvedett népe. A legfőbb varázsló szerint az Alinában rejtőző erő képes lesz elpusztítani az Árnyzónát. A cári udvar fényűző forgatagában sokan Kom úr új kegyeltjének tartják a lányt, aki csak nehezen tud beilleszkedni Mal nélkül. Miközben hazája egyre nagyobb veszélybe kerül, feltárul előtte egy hajmeresztő összeesküvés. Dönteni kell. Szembeszáll a birodalom leghatalmasabb nagyuraival? Egyedül a múltja mentheti meg… hogy Alina megmenthesse a jövőt.


Oldalak: 376 oldal
Műfaj: ifjúsági, high-fantasy, mágia,kaland


Vélemény:

Nagyon régóta szemmel tartottam ezt a könyvet. Igaz, először csak a borító fogott meg. Mert, hát valljuk be gyönyörű a borító. Valahol éreztem magamban, hogy ez a könyv jó lesz. És akkor, bumm, a Könyvmolyképző úgy döntött, hogy kiadja ezt a könyvet. És, nagyon jól döntött. Azonban, az igazsághoz hozzá tartozik, hogy amikor elolvastam a tartalmát, lefehéredtem és azt dünnyögtem, hogy "mi van"?! (előrerendelt könyv, nem olvasott tartalom) A tartalmat olvasva mindenki egy nagyon komplikált könyvet képzel maga elé, amit jól tesznek, mert az egész könyv nagyon összetett.


A helyszínekről annyi szót teszek, hogy számomra varázslatosak. Imádom Oroszországot,a művészetét, a nyelvezetét. Valamikor a Vámpírakadémia sorozat közben szerettem bele az egész kultúrába.
Itt pedig visszatérnek az elemek. Az író fantasztikus leírásokat írt, láttam magam előtt a Kis palotát, illetve a nagy palotát. Ravka nagyon jó hely lehetne, az Árnyzónát leszámítva, ahol halálos szörnyek. a volkrák is élnek.


A szereplők. Van belőlük egy pár, mégis talán kezdhetném a főszereplővel, Alina Sztarkovával.
Alina egyszerű térképkészítő, és, hogy végül hivatalosan is azzá váljon, először át kell kelnie az Árnyzónán. És itt változik meg minden. Bámulatos a jellemfejlődése, egy gyenge, makacs kislányból, egy felelősségteljes, és szintúgy makacs nő fejlődik. Egészen kedveltem. Hiszen, harcias volt, védelmezte a barátját, valahol azonban mégis magányosnak érezte magát. Mert hogy ő, olyan tulajdonságokkal rendelkezik, mint senki más a világon. Csak hozzá hasonlók léteznek. Mint például Éjúr.

Hmm, Éjúr. Engem elszédített. Komolyan mondom, hogy az első mondatával levett a lábamról . És NEM érdekel, hogy ő a gonosz. Ő szexi. 

És amúgy ezzel Alina is tisztában van, mint ahogy az ábra mutatja.

De, ott van a másik kerék is, Mal, Alina legjobb barátja. Valljuk be, hogy ő nem egy Éjúr. Ettől függetlenül, nem volt vele semmi bajom. Kedves volt, vicces, védelmező, és szerelmes Alinába. Csakhogy ezek mellet, ő jó volt, nem úgy mint Éjúr, aki, ugye, rossz. És itt szépen kialakult egy jó vs. rossz szerelmi háromszög. Viszont nem a sablonos témából. Én kifejezetten élveztem, hogy végül melyikük győz.
Itt látható Mal:

A  cselekmény számomra egyáltalán nem volt kiszámítható, habár egy csavarra az elején rájöttem. Viszont a regény főcsavarára nem. Az kellemesen sokkolt.Jól tettem, hogy megvettem a könyvet, és minden félelmem elszállt avval kapcsolatban, hogy rossz lesz, amikor elkezdtem olvasni. Belecsöppentem Ravka világába, és szívem szerint még mindig ott lennék. A mágia mindenhol beleszövődött, a világ felépítése pedig egyszerűen lenyűgöző. Ott vannak az étherálok,korporálok és a matyeirálok is. az írónő hatalmas fantáziával rendelkezik, hogy ezeket mind kitudta találni, össze tudta rakosgatni. Az egész könyv elvarázsolt, nagyon jó hangulatban olvastam, és amikor a végére értem, felkiáltottam, hogy nekem most kell a következő könyv. Ami azért jó, mert, hogy ez is  csak most lett kiadva. Tehát, várhatunk egy kis időt a második részre, de kijelentem, megéri várni, mert aki ezt a könyvet olvassa, az hatalmas élménnyel fog gazdagodni. És a végére, még egy kép:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése