2014. augusztus 31., vasárnap

Nyári olvasmányok, haul és összefoglalás

A bejegyzés két részre fog szakadni, az egyik arról fog szólni, hogy milyen könyveket olvastam el Júniustól, a másik, pedig a nyári szerzeményekről fog szólni. 

Volt egy bejegyzésem, ami a nyári olvasmányi terveimről szólt(ezek a várólistás könyvek). Be kell ismernem, csúfos vereséget szereztem. Lényegében teljesen nem azokat a könyveket olvastam el. 



Arról a listáról három könyvet olvastam el, és kettőt félbehagytam. A kettő, amit félbehagytam: Az útvesztő James Dashnertől , és az Invázió Nick Jamestől. Az útvesztőhöz valahogy nem igazán volt kedvem, ezért hagytam félbe, de adok még egy esélyt és újrapróbálkozok vele.  A másik meg egy sci-fi könyv. Tudni kell rólam, hogy nem a kedvenc műfajom a sci-fi, ez a második rész a trilógiának. az első sem tetszett olyannyira nagyon, ennél meg kicsit szenvedtem, így abbahagytam.



Íme az olvasási lista:

JÚNIUS: (8 darab könyv)


Leiner Laura - Bábel: Nagyon jó hangulatot készített a nyaramra, tele jó poénokkal, érdekes történettel és valósághű leírásokkal. Leiner Laura regényeit nagyon szeretem, egyik kedvenc írónőm, és ennél a regénynél sem lőtt bakot. 5/5

Kiera Cass - Az igazi: A befejező kötete a Párválasztó trilógiának ugyanolyan jó, sőt még jobb, mint az előző részek. Még izgalmasabb cselekmény, még több romantika. Csak győzködtem falni a lapokat. 5/5

Cynthia Hand - Angyalsors: Érdekes volt újra angyalokról olvasni. Nem igazán hasonlít az eddigi angyalos könyvekhez, más története van, egyedi. Azonban néha eluntam rajta magam, és olyankor nem igazán haladtam jól vele, de a vége felpörgött és letehetetlen volt. 5/4

Leiner Laura - Szent Johanna Gimi 8. : Csak bele akartam olvasni, de ott ragadtam, és egy nap alatt újra kiolvastam. És nem bántam meg. Jó volt újra átélni a történetet, visszatérni a szereplőkhöz és a viccekhez. Sokadszori olvasásra a Szent Johanna Gimi még mindig megunhatatlan számomra 5/5

Stephanie Perkins - Lola és a szomszéd srác: Az Anna és a francia csókot nagyon szerettem, igazán aranyos történet volt, azonban ez jobban tetszett. Sokan az előző részt jobban szerették, nekem ezzel a könyvvel van szorosabb kapcsolatom. A szereplők árnyalt, kidolgozott karakterek, édes szenvedés és gyötrődés van benne, hogy merünk e változtatni, és elbírjuk e a súlyát a döntéseinknek. 5/5*

Alex Flinn - Beastly - A szörnyszívű: Először a Csók pont jókor-t olvastam, ami tetszett, így kíváncsi voltam a szerző másik regényére is. Engem nem igazán fogott meg a történet, untam, nem volt igazán izgalmas. Nem ez lett a nyár kedvenc könyve.  5/3

Leigh Bardugo - Shadow and Bone - Árnyék és Csont: Minden kis városig kidolgozott világ, jó háttértörténet, jó és gonosz ellentét, szexi főgonosz. Ez a könyv beiktatta magát a szívembe a pörgős történettel és az egyediségével. Letehetetlen, nagyon ajánlom! 5/5*

J.R.R. Tolkien - A hobbit (A babó): Imádom J.R.R. Tolkient! Habár a Gyűrűk Ura trilógiában csak a Két toronyig jutottam, ezt végigolvastam és rájöttem, hogy újra és újra beleszeretek abba a világba, amit ő teremtett. A hosszú leírásaival, a fantasy-val, a szereplőkkel és magával a történettel nagyon jól ellehet tölteni az időt. 5/5



JÚLIUS: (7 darab könyv)


Richelle Mead - Örök kötelék: Imádom az írónő stílusát. Habár ez már a sorozat utolsó előtti része, még mindig tud ujjat mutatni. Csak faltam az oldalakat, és nagy szerencsém volt, hogy nálam volt a folytatása. Ebből a világból sosem elég! 5/5

Richelle Mead - Végső áldozat: Az utolsó része a sorozatnak még mindig tart izgalmakat és nagyon megdöbbentő eseményeket. Fordulatos, váratlan és lenyűgöző egyben. Ez után a sorozat után pozitívan állok hozzá a Vérvonalak sorozatához. 5/5

Cassandra Clare - City of Heavenly Fire: A kedvenc sorozatom befejezése, egy hoszúúú könyvbe zárva. Nem okozott csalódást, hozta a megszokott színvonalat, továbbra is szívemhez nőttek a karakteret, lenyűgöz a világfelépítés és egy csodálatos sorozatot kaptam. Köszönöm Cassie! 5/5*

Nick James - A gyöngyháború: Jól kitalált sci-fi , egyszerű "nem normális" szereplőkkel. Gyors, pergő ritmusú történet, látványos csavarokkal. Fiúknak bejöhet! 5/3.5

Karen Marie Moning - Keserű ébredés: Itt kezdődött a kapcsolatom Karen Marie Moning könyveivel. Igazán üdítő végre Dublinban játszódó eseményekről olvasni, az írónő mindent igazán kitalált, nagyon aprólékosan és élvezhetően ír. Letehetetlen és nagyon jó kikapcsolódás volt, egy nap alatt kiolvastam. 5/5

Marissa Meyer - Cinder: A modern és a klasszikus elegye, egy kis sci-fivel megfűszerezve. Ebben a könyvben kifejezetten tetszett a sci-fi szál, a kiborgok és emberek együttélése, és Új-Peking. A szerelmi szál nagyon kis ártatlan, igazán aranyos. A függővég garantálja az olvasónak, hogy a második részt muszáj elolvasnia. 5/3,5

Wendy Higgins - Angyali gonosz: Amikor már mindenki aludt a táborban, és én meg csak egy jó könyvre vártam, hirtelen eszembe jutott, hogy nálam van ez. Én tényleg nem akartam egy éjszaka alatt elolvasni, de egyszerűen annyira olvastatta magát, és annyira letehetetlen volt, hogy nem bírtam ki, kiolvastam.  Nagyon lebilincselő történet, két főszereplővel, akik egymástól tökéletesen különböznek, mégis együtt szeretnivaló párost alkotnak. És persze Kaidan.Ó, Kaidan. 5/5*


AUGUSZTUS: (13 darab könyv)


Kelley Armstrong - A szellemidéző: Szintén egy-éjszakás könyv. Kísérteties és hátborzongató, de remekül olvastatja magát.Gyorsan elröpül az idő, és mire észreveszed, már elolvastad a könyvet. Nekem hiányzott belőle még egy kis plusz, és tudtam volna öt csillagot adni neki. 5/4

Jamie McGuire - Gyönyörű esküvő: Vicces, mert ez a könyv tetszett a legjobban, ahhoz képest, hogy ez amolyan kiegészítő kötet. Jó volt két szemszögből olvasni,vicces volt, romantikus és megható. Örülök, hogy nem hagytam ki. 5/5

Karen Marie Moning - Álom és valóság: Mivel tetszett az első könyv, gondoltam, ezt is elolvasom. De jó, hogy így döntöttem! Még jobb is volt picivel, mint az előző, jó volt látni a jellemfejlődését Mac-nek, szimpatizálok Barrons-el és kiváló volt látni a tündérek gonosz oldalát is. 5/5

Karen Marie Moning - A hajnalra várva: Egy kicsit vissza lett véve a tempóból, de még mindig akciódús volt. Itt már eldöntöttem, hogy az egész sorozatot el kell olvasnom. Kíváncsi voltam, hogy tud e még többet mutatni az írónő, és igen, tud. 5/5

Julie Kagawa - Iron king - Vaskirály: Szintén egy újraolvasás, készülve a harmadik részre. Másodszorra is ugyanannyira tetszett, megint magába volt a világ, és olyan szép történetet olvashattam. Ebből a sorozatból sosem elég.5/5

Karen Marie Moning - Rossz hold kelt fel: Nincs kérdés, ez a nyaram a Tündérkrónikákkal telt. A negyedik rész tartja a szintet, és egy sokkoló függővéggel ér véget, ami után muszáj elolvasni az ötödik részt is. Lebilincselő és magához von a történet. 5/5

Jennifer L. Armentrout - Obszidián: Az a jó J. L. Armentrout könyveivel, hogy akárhányszor olvasom újra, mindig annyira tetszik, és sosem unom el rajta magamat. Most is így volt. Jó volt felfrissíteni az emlékeket, és egy kellemes délutánom telt ezzel a könyvvel. 5/5

Samantha Young - Dublin Street: Nagyon könnyű haladni a könyvvel,  mert olvastatja magát. Romantikus, humoros és egy kedves kis könyv, a végén csavaros fordulattal és happy end-del. Aki, egy gyorsan olvasható, édes kis történetre vágyik, olvassa ezt! 5/4

Julie Kagawa - Iron Daughter - Vashercegnő: Ha már az első részt elolvastam, ezt sem hagyhattam ki. Nem nagyon emlékeztem rá, úgyhogy jó volt újra elolvasni, és a harmadik részben nem érnek majd meglepetésként, hogy mi, miért történet. A folytatása még jobb, mint az első rész. 5/5

Jennifer L. Armentrout - Opál: A teljes értékelést már olvashattátok a blogon, ott is, de most is elmondom, hogy ez a könyv nagy szerelmem. Nehéz felülmúlni az előző részeket, de az Opálnak ez is sikerült. Még pergősebb, még romantikusabb, még több az akció benne. 5/5*

Kristin Cashore - A garabonc: Több, mint a fele könyv eltelt, mire igazán beletudtam élni magam. Viszont miután túljutottam ezen a ponton, teljesen magába szívott és letehetetlen volt. Nagyon olvasmányos, és tetszik a világ, amit az írónő megteremtett. 5/4

Karen Marie Moning - Új nap virrad: A Tündérkrónikák ötödik részét végigizgultam, és ahogy egyre közelebb kerültünk a titok nyitjához, még mindig tartott úújabbfordulatokat. Egészen a végéig képes feszültséget szerezni. Sajnálom, hogy vége, hiszen egy nagyon nagyon jó sorozatot olvashattam. 5/5

L. J. Smith - Vámpírnaplók 1.: A könyvet csak a sorozat miatt kezdtem el olvasni, és bevallom nagyot csalódtam a könyvben. Idegesítő karakterek, összekuszálódott cselekmény, számoltam az oldalakat, hogy mikor lesz már vége. Azonban a film sokkal jobb lett, egyik kedvenc sorozatom. 5/2,8

És akkor a nyár könyve(i):

 1. helyezett: Jennifer L. Armentrout - Opál (Luxen 3.)

2. helyezett: Cassandra Clare - City of Heavenly Fire

3. helyezett: Stephanie Perkins - Lola és a szomszéd srác

4. helyezett: Leigh Bardugo - Shadow and Bone - Árnyék és Csont

5. helyezett: Wendy Higgins - Angyali gonosz

_______________________________________________________

És akkor itt a második része a bejegyzésnek,elég termékeny nyaram volt, összesen huszonegy könyvet zsákmányoltam. Ezeket kaptam Rukkolán, Molyon cseréltem, nyereményjáték, ajándékkönyv és én vettem.

Bal oldalon azok a könyvek vannak, amiket kaptam a szüleimtől Balatonon. Így már majdnem teljes a Percy Jackson sorozatom, a Cinder pedig az Alexandra akciójában volt 1050 forint. 

Jobb oldalon azok a még kibontatlan könyvek, amelyek postán érkeztek.

És akkor itt vannak kibontva. A kviddics évszázadait a barátnőmnek szereztem Rukkolán. A Vadak a vadonban és a Szépek és a Lolito szintén Rukkolás. A Fallen-t és a Passion-t cseréltem el egy molyos taggal. Az Álom és Valóság, valamit az Aranygyapjú Rukkolás szerzemény. 

Ezen a képen nincs rajta, de a Rukkoláról happoltam egy puhakötéses Alkonyatot.

A Molyos cserélgetések miatt, szereztem egy Harry Potter és a bölcsek kövét J. K. Rowlingtól, Ha megtudnád, hogy szeretlek, meg kellene öljelek Ally Cartertől, Keserű ébredést Karen Marie Moningtól, és egy Köteléket Tracey Garvis Graves-től.


A Szukkubusz dala 399 Forint a Coopban, szerintem nem lehet kihagyni.

A Blogturné nyereményjátékán nyertem meg Rebecca James - Gyönyörű bajkeverő című könyvét.

És akkor A Könyvmolyképző oldaláról rendeltem meg két könyvet: A skorpió vágtát, és az Opált.



És akkor az utolsó könyv szintén egy ajándékkönyv. Egy Moly tagtól kaptam Lauren Kate Torment (Kín) című könyvét. Itt is Nagyon szépen köszönöm Renáta! :)


Összegezve huszonnyolc könyvet olvastam el. Ez számomra jó eredmény, az augusztust meghúztam, és tíz könyvet elolvastam. Számomra nagyon jó könyveket olvastam, szinte csak öt csillagosak, így nem nagyon volt csalódás vagy unalom, amíg ezeket olvastam. Habár a híres Útvesztőt abbahagytam, amit bánok, mert tényleg sok jót hallottam róla. Nem baj, újrakezdem, és remélem, hogy most jobban beszippant majd a világ, amit James Dashner teremtett. Örülök a rengeteg könyvnek, amit szereztem, a csillagos könyveknek, amikhez hozzájutottam, és hogy kellemesen telt a nyaram rengeteg szuper könyvvel. És akkor hamarosan kezdődik az ősz is, amit sokan nem várnak, de nekem a kedvenc évszakom. Remélem mindenkinek jól telt a nyár, és akkor őszre fel! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése