2014. november 16., vasárnap

Leiner Laura - Késtél




Tartalma:

Budai Rebeka, aki tizenhat évesen egy gimnáziumi együttesben játszott, egy átlagos napon zenés videót posztolt az egyik közösségi oldalra. A dal pillanatok alatt hihetetlenül népszerű lett, és Rebekát felkarolta Körte, a tetoválóművészből lett zenei menedzser. Azóta az egész ország Bexiként ismeri a tinisztárt. Bexit most egy zenei tehetségkutató műsor elődöntőjére hívják, hogy duettet énekeljen Nagy Márkkal, az egyik versenyzővel. Menedzsere tanácsára a lány eleget tesz a felkérésnek, mert kell a reklám a hamarosan megjelenő második lemezének. És ezzel kezdetét veszi egy nagyon zűrös hét. A Késtél a Bexi-sorozat első kötete.




Kiadó: GABO Kiadó
Oldalak: 416 oldal
Puha: ISBN: 9789636899578
Műfaj: ifjúsági, kortárs, zene, romantikus


Vélemény:


Amikor kijött az interneten az új regény tartalma, tudtam, hogy biztosan elfogom olvasni, három okból. Egy, ifjúsági. Kettő, mert Leiner Laura írta, és három, mert érdekel a média. Már csak az volt kérdéses, hogy mikor vegyem meg. Végül előrendeltem, mert a sok fantasy után már nagyon vágytam  egy ifjúsági non-fiction-re. Szépen teltek a napok, tűkön ültem már, hogy végre olvashassam és igen! Megjelent! Másnap elmenetem átvenni és elkezdtem olvasni. Ha nem este kezdtem volna neki, biztos, hogy aznap végeztem volna, de így, csak másnap.

A borítóról pár szót. Nekem interneten nagyon tetszett,  viszont élőben volt egy kis problémám. A kis violinkulcsokat és hangjegyeket és erősebben színeztem volna, mert így kicsit halvány. Maga a minimalista stílus nekem tetszik, remélem, hogy szépen fogják igazítani a második részt hozzá.

 A történet elején rögtön megismerjük a  főszereplőt, Bexit, aki a vártnál sokkal szimpatikusabb. Leiner Laura könyveiből ő a második legkedvencebb karakterem. A karaktere nagyon szerethető, egyáltalán nem beképzelt, vicces, szellemes ééés.... muzikális. Bexi nem csak kiválóan énekel, hanem gitározik is. Az a jó a karakterében, hogy nem vitte el a hírnév és ugyanúgy két lábbal jár a földön. Nem roppant össze a gyorsan jött sikertől, ami valljuk be, gratulációt érdemel. Nem sokan bírnák ki, hogy egyik napról a másikra híres legyen a Facebook-ra tett videó után, de Neki sikerült.



Míg a SzJG négy évet, a Bábel pár napot, az Akkor szakítsunk egy éjszakát, ez egy hetet mutat be.Szerintem ez egy ideális hossztartalom, mert az Akkor szakítsunk-ban én speciel pont nem szerettem, hogy egy éjszaka történetét darálja le. A könyv hosszúsága rendben volt, nem unatkoztam közben és egész végig egészséges izgalom volt bennem, hiszen a  könyv végén lesz az a jelenet, amire végig vártunk. Vagyis a fellépés. Laura nagyon jól megírta a készülődéseket, hogy tényleg mi zajlik azalatt a három perc alatt, és mennyi előkészület kell ahhoz, hogy minden hibátlanul menjen. Ebben a könyvben ez volt az erősség. Úgy éreztem, mintha én is ott lennék, a világítást vagy esetleg a hangeffekteket választanám ki. 



Be kell valljam, volt egy kis hiányérzetem amíg olvastam a könyvet. Elismerem, nem kell, hogy egy könyvnek egy oldalán tíz vicc legyen elsütve, de ebből hiányoztak a "laurás" viccek. Volt egy pár, amin hangosan felnevettem, de még az Akkor szakítsunk-on is többet kacagtam. Ez hiányzott ugyan, de  a történet kicsit kárpótolt érte.

Következzen a másik főszereplő, Nagy Márk. Tudom-tudom, hogy egomániás és túl sokat beszél magáról, de pont ezért szerettem. Ha túljutunk azon mennyire szereti önmagát, nagyon sokszínű oldalát is megláthatjuk. Nem elég az, hogy profin énekel, helyes, tökéletesen űzi a "márkcsintás-t", de még vicces is. Ha esetleg Bexi valakinek nem jönne be, Márk biztosan tetszeni fog neki. Nem csak a történetért, hanem Ő érte is el kell olvasni a könyvet.

Miután elolvastam sokáig gondolkoztam, hogy mit írjak róla. Eltelt pár nap, jött az X-faktor, és én csak arra tudtam gondolni, hogy mi történik a színpad mögött. A fellépők rohangálnak, utolsó sminkigazítások, hangbemelegítések, színpadi effektek ellenőrzése. Hihetetlen sok munka folyik minden mögött. A könyv elgondolkodtatott, és ez egy lényeges szempont egy könyvnél. Hogy miután elolvastam, még mindig gondolkozok rajta és nem hagy nyugodni néhány dolog. Az sem segített, hogy a könyv függővéggel ért véget. Várhatok fél évet egy újabb "márkcsintás"-ra. Bah. 


Fontos szerepe van ennek a dalnak a könyvben
Aki csalódott az Akkor szakítsunk-ban, az adjon még egy esélyt Laurának. Nyilván, vagy tetszeni fog, vagy nem, de lényegesebben jobb mint az előző könyv. Igen, vannak még kisebb hibák, még több leírás kellene, de Laura egyre jobban fejlődik. Aki szerette Laurát, biztos, hogy ez is tetszeni fog. És ne feledjétek, sose hagyjon el benneteket a remény!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése