2014. november 22., szombat

Az Éhezők Viadala - A kiválasztott - 1. rész


Tegnap eljutottam a premierre és már ma sikerült megírnom a bejegyzést. Egy szóban a filmről: húú



A filmről:

Időtartam: 123 perc
Forgalmazó: Lionsgate 
Téma: sci-fi, akció, kaland
Címkék: disztópia, posztapokalipszis, könyvadaptáció
Főbb szereplők: Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Liam Hemsworth, Donald Sutherland

A film tartalma röviden:

Miután az összeesküvők a 13-as körzetbe menekítették az ellenállás szimbólumává váló Katnisst, találkozik Coin elnökkel és barátaival. Katniss vonakodva bár, de az ellenállás élére áll, hogy megmentsék Peetát és végleg leszámoljanak az elnyomó Snow elnök rezsimjével.

Egy kis háttérsztori:

Mint egy fanként, én is már jó hosszú ideje várok erre a filmre. Sajnos, a premier előttire nem tudtam eljutni, úgyhogy maradt a következő nap. Nálunk már bevált szokás, hogy loholunk a filmek után, sosem ülök be kényelmesen egy filmre úgy, hogy előtti nem rohantam volna. De nem volt mit tenni, én még szerettem volna venni egy Éhezők viadala menüt, lényegében egész héten arra vártam, hogy lesz egészséges popcornom meg egy kulcstartóm, mint tavaly. Na, itt jött a hideg zuhany, merthogy nem volt menü. Csalódottan kullogtam be a moziba, de aztán felspannoltam magamat, hogy végül is nem a menüért jöttem. Mondjuk, kicsit rontott ezen a kijelentésemen, hogy mindkét szomszéd fél Afrika ételével ült be mellénk.Végre kezdődhettek az előzetesek. Számomra fontosak, mert ekkor döntöm el, hogy melyikekre megyek, habár most nem igazán az előzetesekre koncentráltam, hanem felpörögve meséltem az interjúk tartalmáról, meg egyéb Éhezők viadalás pletykákról társamnak. És igen, végre elkezdődhetett a film!


Vélemény:

Fan-tasz-ti-kus volt! A végén megdöbbenve ültem, és azon gondolkoztam, hogy hogyan fogom kibírni azt az egy évet újabb várakozással. Egyszerűen nekem tudnom kell, hogy mi lesz a végén (nem mintha, nem olvastam volna). Teljesen beleéltem magamat, többször megkönnyeztem és egész végig sokkos állapotban voltam. 

Azt hiszem nincs kétség afelől, hogy Jennifer Lawrence kiköpött Katniss. Pont. Az Oscar- díjas színésznő ugyanolyan jól alakítja Katniss-t,mint az előző részekben. Minden arcrezdüléséből, könnyéből, kimondott szavából süt a profizmus.

Olvastam arról, hogy mikor  volt egy szereplőválogatás az első részhez, mindenki mennyire kiakadt, hogy Josh játssza Peetát. De, most, attól függetlenül, hogy milyen kevés szerepe volt, és Gale foglalta el a kivetítőt, az a pár sor amit mond és ahogy mondja, egyszerűen lenyűgöző. Nagyon jól illik rá Peeta szerepe.

Gale most a háttérszerepből kilépett, és sokkal többet láthatjuk, mint ezelőtt. Nálam Peeta a favorit, de meg kell említeni Liam tökéletes alakítását. El kell mondani, hogy a szereplőválogatásnál egyik szereplőnél sem hibáztak.

Coin elnök és Snow elnök. Coint Julianne Moore játssza, megjegyzem tökéletesen. Hozza a határozott és eltökélt nő szerepét, úgy, ahogy a könyvben meg van írva. Donald Sutherland is ugyanolyan jól hozza a szerepét, mint az eddigiekben. Gyilkos, kegyetlen és egyszerűen az ember csak rühellni tudja a karakterét (no nem Donald Sutherland alakítását).

Pár szó a mellékszereplőkről. Finninck, Haymitch és Effie  nekem a kedvenc mellékszereplőim között van mind a könyvben, mind a filmben.

Rövid kis vélemény a hangokról és zenékről. Nagyon hasonlít a háttérzene a második részhez, de ugyanúgy kitud rázni a hideg miközben hallgatom. James Newton Howard nem tud hibázni a zenékkel kapcsolatban. A végén a Lorde szám nagyon odaillett, a hangja betöltötte a lesokkolt elmémet a film után. Valamint meg kell említenem Katniss dalát is, amit a filmben énekelt el. Ez az a szám, ami a harmadik könyv végén van, szóval aki nem akarja lelőni, az inkább ne hallgassa meg.



Hitelesség szempontjából átlagosan hiteles volt. Mint azt az előző részeknél megszoktuk, vannak kisebb-nagyobb változtatások, de összességében a film nagyon könyv hű és hiteles Jó, hogy Suzanne Collins-t, az írót is bevonták a forgatásba.


Bármelyik Éhezők Viadala filmet nézem, újra és újra beleszeretek a történetbe. A könyv amúgy gladiátorjátékokra, reality showkra és a görög mitológiára épült. Sci-fi regényként indult, de ma már mindenki ismeri. Vagy olvasta vagy nem, de egyre nagyobb kultusszá növi ki magát  könyvként és filmként. Nem tudok dönteni, hogy melyik a kedvenc részem a három közül.Talán a második. Míg az első két résznél azt szoktuk meg, hogy Katniss az arénában van, a harmadikban ez már nincs, csak egy sötét hangulat, ami végig belengi az egész filmet. A kedvenc jelentem a dal volt. Annyira passzolt oda és szerintem egyáltalán nem baj, hogy nem a második rész végére tették. Apropó, ha már itt tartunk, pár szót ejtenék arról, hogy a könyvet két filmre szedték. Elsődleges oka nyilván a pénz. A Mozimánia adatai szerint (ahol a mostani számban egy giga éhezők viadalás poszter van, szóval ne habozzatok, vegyétek meg!) az első rész 78 millió dollárból készült, de 700 milliót termelt, míg a második 130 millió dollárból készült, de 865 milliót termelt, jól jártak azzal, hogy szétbontották, hiszen aki megnézi az első részt, nyilván a másodikat is megfogja. A másik oka, hogy jobban kitud bontakozni a történet és a szereplők lelkivilága. SPOILER, Az első rész akkor ér véget, miután Peeta a 13. körzetbe jutott. 
 Mindenkinek nagyon nagyon ajánlom, aki eddig nem olvasta, vagy látta az mindenképpen nézze, illetve olvassa el, nem fog csalódni!

Nyugodjék békében Philip Seymour Hoffman!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése